جواب رد تمام گزینه‌ها به‌دلیل احتمال جنگ؛ استقلال ناچار به مذاکره با ترک‌ها شد

آبی‌های پایتخت امروز با سهراب بختیاری‌زاده در قلعه‌حسن‌خان میزبان ذوب‌آهن اصفهان می‌شوند

فرشید سمیعی و احمد شهریاری، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، مهر ۱۴۰۳- وب‌سایت استقلال

یک منبع آگاه در باشگاه استقلال تهران، روز جمعه ۲۷ مهر، به ایندیپندنت فارسی خبر داد که به‌دلیل جواب رد تمامی گزینه‌های قبلی، مدیران این باشگاه به مذاکره با چند سرمربی ترکیه‌ای ناچار شده‌اند.

این عضو بخش رسانه‌ای باشگاه استقلال تهران می‌گوید: «بیش از ۱۵ سرمربی کارنامه‌دار و باسابقه در قاره‌های اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی در روزهای اخیر به پیشنهاد مربیان استقلال جواب رد دادند. دلیل تمام این پاسخ‌های منفی هم ترس آنان یا اعضای خانواده‌شان از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران و درگیر شدن با مشکلات جنگ بود. سفارتخانه‌های مختلف به شهروندانشان برای سفر به ایران هشدار داده‌اند و اکثر پروازها هم که لغو شده است. درنتیجه تعدادی از این گزینه‌ها با وجود توافق بر سر مبلغ قرارداد، اعلام کردند که تنها در صورت پایان تنش‌های نظامی ایران و اسرائیل حاضر به قبول پیشنهاد استقلال هستند.»

او افزود: «درنتیجه حالا با توجه به جواب منفی فرهاد مجیدی و نبود سرمربی ایرانی کارنامه‌دار و موفقی که بیکار باشد، شهریاری و سمیعی به این نتیجه رسیده‌اند که سرمربی‌های ترکیه‌ای تنها گزینه مطلوب برای نیمکت استقلال در شرایط فعلی هستند، زیرا آنان در صورت وقوع جنگ در ایران هم می‌توانند ازطریق پروازهای استانبول یا حتی به‌صورت زمینی به کشورشان بازگردند. ضمن اینکه راضی کردن سرمربی‌های ترکیه‌ای با دستمزدی به مراتب پایین‌تر از مربیان اروپایی برای مربیگری در ایران کار سختی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شرایطی که در آخرین مذاکرات پیتسو موسیمانه، سرمربی اهل آفریقای جنوبی، نیز به پیشنهاد آبی‌ها جواب منفی داد، حالا اطلاعات رسیده به ایندیپندنت فارسی نشان می‌دهد که فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال، درحال مذاکره با آیکوت کوجامان و بولنت اویگون دو سرمربی ترک است تا یکی از آنان را جایگزین سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی موقت استقلال، کند.

مربیانی که به نظر نمی‌رسد گزینه‌های ایده‌آلی برای میلیون‌ها هوادار باشگاه استقلال باشند، زیرا بولنت اویگون در فصل جاری سوپرلیگ ترکیه هم‌اکنون با تیم سیواس‌اسپور در هشت بازی تنها به کسب هشت امتیاز موفق شده است و البته مشخص نیست که مدیران سیواس‌اسپور نیز برای صدور رضایت‌نامه این مربی چه مبلغی را از استقلال درخواست کنند. تنها موفقیت بولنت ایگون، بازیکن اسبق تیم ملی ترکیه در کسوت مربی‌گری، نایب‌قهرمانی سوپرلیگ این کشور در ۱۵ سال قبل است. او پس از آن بارها به‌دلیل کسب نتایج ناموفق از هدایت تیم‌های ترکیه‌ای برکنار شده است.

آیکوت کوجامان نیز که در قیاس با دیگر گزینه ترک کارنامه بهتری دارد و پیش از این با فنرباغچه قهرمانی سوپرلیگ ترکیه را به دست آورد، در سه سال اخیرهیچ پیشنهاد مربی‌گری را، چه در کشورش و چه در دیگر کشورها، دریافت نکرده است و همچنان بیکار است.

در یک ماه اخیر نام‌های پیتسو موسیمانه، پل لوگوئن، والتر ماتزاری و پابلو ماچین، نامدارترین مربیانی که مدیران استقلال به سراغ آنان رفتند، در رسانه‌ها مطرح شده است.

آبی‌های بحران‌زاده که تاکنون از شش مسابقه لیگ برتر ایران تنها موفق به کسب هشت امتیاز شده‌اند و در رتبه دور از انتظار دهمی حضور دارند، امروز جمعه از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان تهران از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کنند تا سهراب بختیاری‌زاده برای دومین‌بار استقلال را در لیگ داخلی هدایت کند. دیداری که با توجه به باخت چهار بر صفر ذوب‌آهن از آلومینیوم اراک در هفته گذشته، می‌تواند بهترین فرصت تیم محبوب تهرانی برای کسب سه امتیاز و نزدیک شدن به نیمه بالایی جدول باشد.

بیشتر از فوتبال